Laatst bijgewerkt: 16 april 2020

Dank u voor het winkelen bij woodPOX beheerd door POXsystems bv.

Als u om welke reden dan ook niet volledig tevreden bent met een aankoop, nodigen wij u uit om ons beleid inzake terugbetalingen en retourneringen te herzien.

De volgende voorwaarden zijn van toepassing op alle producten die u bij ons hebt gekocht.

Interpretatie en definities

Interpretatie

De woorden waarvan de beginletter met een hoofdletter is geschreven, hebben een betekenis die onder de volgende voorwaarden wordt gedefinieerd.

De volgende definities hebben dezelfde betekenis, ongeacht of ze in het enkelvoud of in het meervoud voorkomen.

Definities

In het kader van dit terugkeer- en restitutiebeleid:

  • U bedoelt de persoon die toegang heeft tot of gebruik maakt van de Service, of het bedrijf, of een andere rechtspersoon namens welke deze persoon toegang heeft tot of gebruik maakt van de Service, al naar gelang het geval.
  • Onderneming (in deze Overeenkomst aangeduid als "de Onderneming", "Wij", "Ons" of "Onze") verwijst naar POXsystems bv, Nijverheidslaan 45, 8560 Gullegem.
  • Service verwijst naar de website.
  • Website verwijst naar woodPOX, toegankelijk via https://woodpox.be
  • Goederen verwijzen naar de artikelen die op de Service te koop worden aangeboden.
  • Bestellingen zijn een verzoek van U om Goederen van ons te kopen.

Annuleringsrechten voor uw bestelling

U heeft het recht om uw bestelling binnen 14 dagen te annuleren zonder opgave van reden.

De termijn voor het annuleren van een Bestelling is 14 dagen vanaf de datum waarop U de Goederen hebt ontvangen of waarop een door U aangewezen derde partij, die niet de vervoerder is, het geleverde product in ontvangst neemt.

Om gebruik te kunnen maken van uw recht op opzegging, dient u ons door middel van een duidelijke verklaring op de hoogte te stellen van uw beslissing. U kunt ons op de hoogte brengen van uw beslissing door:

  • Per e-mail: info@woodpox.be
  • Op telefoonnummer: +32476847141

Wij vergoeden u uiterlijk 14 dagen na de dag waarop wij de geretourneerde goederen hebben ontvangen. Wij gebruiken dezelfde betaalmiddelen als die welke U voor de Bestelling hebt gebruikt en U hoeft geen kosten te betalen voor een dergelijke terugbetaling.

Voorwaarden voor retourzendingen

Om ervoor te zorgen dat de Goederen in aanmerking komen voor een retourzending, dient u ervoor te zorgen dat:

  • De Goederen werden gekocht in de laatste 14 dagen
  • De goederen bevinden zich in de originele verpakking

De volgende goederen kunnen niet worden geretourneerd:

  • De levering van goederen die volgens uw specificaties zijn gemaakt of duidelijk zijn gepersonaliseerd.
  • De levering van goederen die naar hun aard niet geschikt zijn om te worden geretourneerd, die snel achteruitgaan of waarvan de vervaldatum is verstreken.
  • De levering van goederen die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn voor retourzending en die na levering niet zijn verzegeld.
  • De levering van Goederen die na levering, naar hun aard, onafscheidelijk vermengd zijn met andere zaken.

Wij behouden ons het recht voor om naar eigen goeddunken de retourzending te weigeren van goederen die niet voldoen aan de bovenstaande retourvoorwaarden.

Alleen regulier geprijsde goederen kunnen worden terugbetaald. Helaas kunnen goederen in de verkoop niet worden terugbetaald. Deze uitsluiting is mogelijk niet van toepassing op U als dit niet is toegestaan door de toepasselijke wetgeving.

Terugkerende goederen

U bent verantwoordelijk voor de kosten en het risico van het retourneren van de Goederen naar ons. U dient de Goederen naar het volgende adres te sturen:

Schaapsdreef 14, 8500 Kortrijk, België

Wij kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor goederen die beschadigd of verloren zijn gegaan bij retourzending. Daarom raden wij een verzekerde en traceerbare postservice aan. We kunnen geen terugbetaling doen zonder daadwerkelijke ontvangst van de goederen of een bewijs van ontvangst van de retourzending.

Geschenken

Als de Goederen bij aankoop als cadeau zijn gemarkeerd en vervolgens rechtstreeks naar u zijn verzonden, ontvangt u een cadeautegoed voor de waarde van uw retourzending. Zodra het geretourneerde product is ontvangen, wordt er een cadeaubon naar u gemaild.

Als de Goederen niet gemarkeerd waren als een geschenk bij aankoop, of als de geschenkgever de Bestelling naar zichzelf liet verzenden om deze later aan U te geven, zullen wij de terugbetaling naar de geschenkgever sturen.

Contacteer ons

Als u vragen heeft over ons retour- en restitutiebeleid, neem dan contact met ons op:

  • Per e-mail: info@woodpox.be
  • Op telefoonnummer: +32476847141